Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a găzduit  recent analiza, ( la un an), privind modul de implementare a proiectului  educațional Erasmus+ intitulat „NEETs- Not in Education, Employment or Training, a challenge for Europe” (NEETs-tineri care nu sunt cuprinși în educație, nu sunt angajați /nu ocupă un loc de muncă, nu sunt cuprinși în formare- o provocare pentru Europa), la care au participat partenerii locali și străini din proiect.  Derulat în parteneriat cu 14 instituții din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, România, Suedia și Finlanda, dintre care trei sunt autorități regionale ( instituții similare IȘJ Dâmbovița), timp de o săptămână, în cadrul proiectului,  un grup de 41 de elevi, profesori și reprezentanți ai unor autorități din domeniul educațional din: Regatul Unit, Finlanda, Suedia și șase instituții partenere la nivel județean, respectiv Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dâmbovița, Liceul Teoretic „Ion Ghica” Răcari, Școala Gimnazială „Matei Basarab” Târgoviște, Liceul „Voievodul Mircea” Târgoviște și Asociația Tineri pentru Europa de Mâine”, au analizat cauzele, influențele și barierele în calea educației, care au ca rezultat faptul că elevii/ tinerii devin NEETs (nu sunt cuprinși în educație, nu sunt angajați/nu ocupă  un loc de muncă, nu sunt cuprinși în formare). Întâlnirea de management la care au participat coordonatorii din instituțiile implicate a avut rolul de a analiza derularea primului an de implementare, de a compara situațiile din cele patru țări implicate în proiect și de a plănui desfășurarea activităților în perioada următoare. Astfel, timp de o săptămână au fost derulate activități specifice în instituțiile partenere, s-au vizitat obiective turistice ale județului și ale Târgoviștei, iar concluziile, la un an de proiect, au fost sintetizate în cadrul Conferinței elevilor ce a avut loc la Muzeul de Istorie din Târgoviște. Cu acest prilej peste 30 de elevi (copii și adolescenți), din cele patru state, au vorbit despre activitățile din școlile lor, au prezentat viziunea lor despre educație și muncă, au lucrat pe ateliere pentru a identifica așteptările pe care le au angajații și angajatorii, unii față de ceilalți. Proiectul din Programul Erasmus+ se derulează în perioada septembrie 2017 – august 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here